لوافان گفت: توسعه امکانات بهداشتی دراصفهان و سایر نقاط گردشگری کشور مولفه مهم برای رونق این صنعت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علی لوافان  رییس هیات مدیره مجمع امور میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: تجربه نشان داده است که یکی از موانع تقاضای گردشگری همواره میزان و نوع بیماری‌های واگیر در مقصد است و کمبود امکانات بهداشتی تاثیر بسزایی در رونق این صنعت دارد.

وی بیان داشت: امروزه امنیت به عنوان مهمترین و زیربنایی‌ترین اصل در تدوین راهبرد گردشگری در جهان به شمار می‌آید که برخورداری از امنیت بهداشتی هم شامل می‌شود.

وی با بیان‌اینکه گردشگری یک صنعت ظریف و پیچیده‌ای است، ادامه داد: در سال‌های اخیر مطالعات زیادی در سطح ملی و منطقه‌ای در ارتباط با امنیت و اثر آن بر این صنعت صورت گرفته است و هرگونه بروز ناامنی و به کارگیری خشونت در سطوح مختلف زیان‌های جبران ناپذیری به آن وارد می‌سازد.

رییس هیات مدیره مجمع امور میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ادامه داد: تا امنیت برقرار نباشد، سفری شکل نخواهد گرفت و سخن گفتن از گردشگری، بیهوده خواهد بود و هرگاه در سطح جامعه‌ای بستر مناسبی فراهم باشد، افراد سفر می‌کنند و در پی آن است که فعالیت‌های مربوط به گردشگری رونق می‌یابد.

وی تاکید کرد: بروز بیماری‌های واگیردار در سطح جهانی باعث شده است جهانگردان به مساله غذا، آب نوشیدنی و ملزومات پزشکی توجه بیشتری کنند و شیوع این بیمار‌ها و انتقال آن توسط گردشگران لطمات جبران ناپذیری به گردشگری وارد می‌کند.

رییس هیات مدیره مجمع امور میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: امنیت و گردشگری، پارامتر‌های یک معادله هستند که نسبتی مستقیم با هم دارند. در واقع همانطور که یکی از متغیر‌های مهم توسعه گردشگری وجود امنیت است، رونق گردشگری در یک منطقه و تردد گردشگران در یک مقصد موجب به وجود آمدن امنیت می‌شود.

لوافان تصریح کرد: البته نباید فراموش کرد که این قضیه همیشه هم صادق نیست، چرا که در برخی موارد وجود پدیده گردشگری و رفت و آمدگردشگران باعث ناامنی شده است. با این وجود گردشگری و مقوله امنیت، ارتباط تنگاتنگی با هم دارند.

وی گفت: موفقیت و رشد پایدار گردشگری در گرو عملکرد مناسب چرخه گردشگری و عناصر متعددی است که روی هم رفته صنعت گردشگری را تشکیل می‌دهند. این مولفه‌ها هریک در سیستم مذکور امنیت خاصی داشته و با سایر مولفه‌ها ارتباط تنگاتنگی دارند که یکی از مهمترین این فاکتور‌ها که رونق و توسعه گردشگری در گرو آن است، امنیت گردشگران و مقاصد گردشگری است.

این کارشناس امور گردشگری در پایان تاکید کرد که امنیت در حالت عمومی دربرگیرنده امنیت جانی و مالی گردشگران است که از وظایف اولیه و اساسی دولت‌ها محسوب می‌شود. دولت‌ها موظف هستند که امنیت گردشگران بین المللی که وارد مرز‌های یک کشور می‌شوند را تامین کنند و برای این کار از هیچ تلاشی دریغ نورزند.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.